Wednesday, July 12, 2017

HORMON






lambat sikit update blog harini..
dah 2 hari dok layan movie sampai pagi buta.. 
pastu siang tak efektif sangat..lemau tak cukup tido
yer ar.. kau tido lewat mana pon..
pagi2 nak kene bangun hantar anak..uruskan anak2..buat itu buat ini..
tapi tu lah.. selalu..time2 abah sado takde jer lah aku 'buat perangai' macam ni..
kalau die ada.. kene sound nanti kalau bini tido lewat macam orang bujang.. 
jadi time2 abah sado takde..out station aku memang free lain macam sikit..
tu yang selalu perangai pon lain macam... hahaha..

biasanya aku macam akan lebih fokus pada diri sendiri..macam 'me' time..
walaupon ada anak2.. 
tapi..acaner eh nak cerite.. 
may be sebab takde kawan sangat nak bersembang..
selain uruskan anak2.. setelkan hal anak2..
anak2 pon.. lepas mandi..makan.. belajar..derang akan main..
main depan mata aku lah.. atau main dua beradik..aku just peratikan.. 
borak2 sekali ngan derang sambil2 tu..
kalau ada pon main sama2 atau buat buat aktiviti ngan derang tak lah berjam2 hadap.. 

anak2 dah besar2 ni..macam tu lah..
orang kate..dah senang sikit..
dan aku...adalah lebih masa sikit tuk diri sendiri jugak..
kalau abah sado takde.. tu rasa macam.. sorang2 jer tu.. hahaha..
takde kawan nak lepak2 makan lama2 sambil borak2..
takde geng nak ajak berjalan merayap..
selalu kalau sorang2 ni.. malas nak kuar tu lain macam sikit..
suka kuar ngan abah sado ada..
tu kalau die ada mula la macam2...ada jer bende nak buat..
ada jer program nya.. 
tu biler die takde ni.. 
macam takde geng..macam takde bende pulak nak buat.. sigh
so..waktu ni aku consider..'me time' tuk diri sendiri..


ni kau pms ke hapa ni aty... heheh..
tetibe emo..sedangkan bukan tak biasa kan..

saja lah nak borak kosong benarnya nih...
nak cerite apa aku selalu buat time2 abah sado takde..






biler dah kawen ni..ada anak2 kecik 24/7 ngan kite..
'me time' tu memang susah nak dapat..
me time aku bukan lah jenis nak kuar sorang sendiri memanjang..
bagi aku..aku lebih suka keluar berteman abah sado kemana2..
aku suka dia ada dengan aku..
tu kalau die takde.. aku jarang nak kemana sangat..
kalau ada pon tengok lah jugak tempat dan waktunya..
even aku punya banyak jer masa nak gi tengok wayang berteman shaquille -time2 qaleef ke sekolah
tapi.. aku prefer tuk tunggu abah sado gi ngan dia..
aku boleh jer kalau sesekali kata nak gi shopping sorang2 tanpa anak2..
abah sado izinkan jer...
kalau aku nak.. boleh jer aku dapat tetiap minggu..
time abah sado ada.. aku nak gi shopping ke hapa..takde masalah pon..
tapi.. tu bukan 'me time' tuk aku sangat pon..
sesekali yer lah.. tapi bukan setiap kali..

me time tuk aku adalah tuk aku buat apa aku suka buat dari dulu..kat rumah..

aku suka berada dalam mood yang tenang..sangat tenang..
dapat duduk kat satu tempat.. membaca dan sambil dengar music aku suka..
well..aku suka dengar music.. selagi tak melagha..
so sambil tu..dapat makan kek kesukaan..atau apa aku suka..
aku suka suasana cosy..  dengan aroma therapy wangi....
suka bakar lilin wangi atau pewangi.. 
tenang..tanpa ganguan..langsung..

tu lah 'me time' tuk aku.. kesukaan aku dari bujang dulu.. 
simple jer kan..

kau rasa.. aku boleh tak buat lagi...?


hahahahaha...gelak sendiri dulu..




bukan tak boleh langsung..
boleh jer sebenarnya..
ada masa nya..aku dapat buat apa aku suka macam tu..
tapi bukan lah selalu macam dulu2...
yeaahh... susah pon nak dapat waktu tu sebenarnya..
lagi2 part dapat membaca dengan tenang sambil makan kek kegemaran.. wakakaka..
memang tak merasa lah kau nak makan feeling2 kan..
kalau kau feeling2 makan..
kau hanya dapat makan sesudu jer..
lepas tu kau tengok pinggan ko dah licin..

biasa tu... biasaaaaaaaaaaaaa....

tapi... aku masih suka mood tenang tu..
lagi2 lah waktu pms atau ngan kate lain nya syndrome bulan nak mengambang...
aku suka suasana extra tenang..extra bersih.. extra wangi..
time2 ni aku suka pasang wangian [bukan spray yang all the time pasang tu tau]
tapi macam pasang lilin wangi ker..bakar pewangi ker..

kalau time2 abah sado takde out station tu pulak..aku suka tido sangat lewat..
biler anak2 dah tido.. aku suka buat apa aku suka macam dulu..
pasang pewangi.. duduk dalam suasana cosy..dan sunyi..
pasang pelahan lagu kesukaan..[biasa lagu2 lama atau lagu2 slow..aku suka dengar lagu omputeh lama2]
atau dengar pakai headphone..
minum hot choc..
dan duduk membaca diam2.. atau buat apa aku suka..
tapi aku tak suka surfing time macam ni.. sebab nak belek hp tak susah pon.. heheh..
aku akan buat bende yang susah aku nak buat biler anak2 ada..
or kalau tak pon..layan movie kat lappy sorang2..
kalau abah sado ada biasa aku tak ley buat sangat..
tak tau lah kenapa.. hahaha..
paling tak pon..sama2 lepak ngan dia dengar music lama sambil buat kerje masing2..
aku dengan blogging dan abah sado dengan report dia..
pon aku suka jugak tu..

macam tu lah aku carik masa tuk diri aku sendiri..
kesukaan aku dari dulu...

bukan setakat gi shopping sendiri..
atau dapat manjakan diri aku kat saloon rambut or kat spa..
macam aku cakap.. sesekali tu boleh la.. tapi bukan setiap kali..






tapi.. derang ni pon ketenangan aku jugeeekk..kite counter balik.. hahahaha..
tak.. mestilah kan..
sebagai mak.. apa lagi yang lebih tenang dari anak 24/7 dalam pandangan kite..
selepas 5 tahun.. aku tak biasa takde mereka2 budak 2 jenis ni..
ai is cannot...
aku tak biasa sehari duduk diam tanpa mereka menghuru-hara kan hari aku..
its ok kalau aku terpaksa tukar 'me time' aku tuk mereka..
aku sanggup jer... eeerr... tapi.. aku tak rasa pon tu pilihan.. hahaha..
maksud nya.. aku tak kisah tukar apa sahaja termasuk ketenangan aku asalkan mereka ada bersama aku..

Ya Allah.. Jaga lah mereka untuk aku..
pinjam kan lah mereka tuk seumur hidup aku..






by the way...walaupon gambar takde kene mengena dengan entry..
tapi nak bagitau jugak..
Luna Kebaya fishtail dari Carmelita_official [FB/IG]
aku dah beli pakai raya tahun lepas lagi sebenarnya..
baju ni datang ngan kain songket sebenarnya..
tapi nak selesa berjalan raya ke-6 ritu aku pakai ngan palazo 
songket clutch aku beli dari Singapore..


orang selalu tanya aku..macamane aku jaga seluar color putih..
since selalu tengok aku pakai palazo putih..
lagi2 kat bahagian bawah kaki..
kalau legging tu.. tergantung tak meleret..
tapi macam palazo ni memang tak boleh nak elak bawah tu jadi kotor..

salah satu nya.. kenapa aku suka pakai kasut lebih tinggi atau sangat tinggi..
pon sebab tak nak seluar leret kat lantai lah..
tapi kekadang pakai kasut biasa2 macamni.. memang tak ley elak gak lah..
apa aku buat.. lepas pakai tu.. aku akan terus cuci dengan VANISH yang color pink tu..
instead of pakai clorox..akan reputkan kain..dan buat color putih jadi kuning..
kalau kesan degil..aku akan rendam dulu..atau kene berus sikit..
so far..selama pakai tu agak berkesan lah..boleh jer hilang..

tapi..aku sendiri pon memang ada banyak palazo/seluar color putih.. sangat banyak..
sebab senang nak matching ngan apa2 color baju pon..




notatanganAty : nampak tak entry ni sedang 'ber-hormon'.. hahaha..