Friday, June 16, 2017

Kedai shopping untuk dekorasi rumah : jalan2 kat H&M HOME



produk ID dari H&M HOME kat Malaysia ni masih baru..
dan tak banyak pon store nya..
awal2 dulu aku pernah masuk kat  H&M Avenue-K dekat2 ngan KLCC
dalam 4-5 tahun lepas kot.. tak ingat dah..
ada lagi satu bukak dekat IOI MALL Putrajaya dalam 2 last year macam tu..
dan latest ni ada kat Quill Mall KL..paling baru la ni..
kat tempat lain aku tak sure lah lagi kat mana ada..
tapi sebenarnya.. dah lama dah ada..kat luar negara la.. 
kalau korang jenis minat ID mesti tau..
kat Malaysia jer masih macam baru..

nak2 raya ni.. ada gak lah barang2 dierang aku pekenan nak beli..
aku dah lama nak pergi yang kat Putrajaya tu..
tapi..jauh nau..!!
selalu tengok personal Shopper tunjuk2 gambar [untuk jual]
tapi tak puas tengok..
nak jugak pergi sendiri..
aku nak carik sarung kusyen kat situ..
so.. masa hantar kuih tart ke Putrajaya..
aku amik kesempatan ajak abah sado singgah sekali..
awal2 puasa ritu..

sebelum2 ni pergi dah IOI Mall tu tapi tak sempat nak singgah masuk..
kali ni.. aku memang pergi semata nak gi H&M HOME ni hokeh..








ni kat IOI MALL Putrajaya... 
masa datang ni ramai orang..
nak beratur bayar pon ramai giler..
end up..aku tak beli apa2 pon.. 
sebab tak puas belek..
masa ni kiteorang nak balik kampung johor..
dah lewat pukul 2..so takut sampai lewat ke Johor tu..
aku pon tak nak beli terburu2..suka belek2..pikir2 dulu..puas hati baru beli..
frust gak lah..
tapi takper.. dah simpan dalam memory..
pikir kan dulu..nanti pergi yang kat KL jer...atau datang jer lah nanti balik sekali..

kat sini lah tetibe aku dapat idea nak buat dekorasi theme hijau gold..
gold memang sedia macam tu lah kat rumah aku tu..
just nak tambah kaler hijau..
meamng aku perasan since awal tahun ni..
trend deko tahun ni lebih pada hijau emerald..
biru royal masih popular.. tapi maybe sebab dah 'berlangsung' since 2 last year..
so nampak nya warna hijau pulak nak up.. huhu..

aku pon memula macam nak buat tema biru kat rumah..
tapi tak tau napa macam takde hati sangat..
maybe sebab aku rasa macam dah nak end season kot..
tu aku macam tak berapa kisah...
masa terpikir nak tukar langsir..[kot lah gigih nak jahit]
terpikir nak tukar kaler hijau emerald... dan bukan biru...
tapi.. sebab kan malas.. so.. kau tunggu lah mereput idea ko tu.. hahaha..





yang ni H&M HOME kat Quill City KL..
aku pergi sendiri jer yang ni...ngan anak2..hahaha.. sangguuuupppp....
pergi hari2 biasa time kerje..tak ramai orang..tenang nak pilih..
lepas hantar tart nenas area KL.. singgah lah sekali...dah alang2 kan..
kali ni lama sikit dalam ni.. amik gambar lebih sikit share ngan korang semua..












menarik kan..
ni kalau korang jenis minat deko ala2 scandinavian..
memang carik sini banyak menarik.. elegant.. dan cantik.. 
kat sini takde jual perabot..tapi barang2 deko items macam korang tengok ni jer lah..
harga pon dalam kategori affordable... 


aku beli sarung bantal kat sini.. yang design simple jer..
[lepas tu menyesal tak beli yang daun hijau hitam tu..!! huwaarrgghh]
nanti aku share gambar yer... petang kang ker..esok ker..tengok lah rajin aku..

ok lah.. daaaaa...