Wednesday, March 25, 2015

cadar baby PATCHWORK dari Littlepearlheart :: biler barang baby tapi si abang suka







dalam aku tercari2 keperluan tidur tuk adik baby..
terima hadiah dari Faeza [Instagram : littlepearlheart]
Alhamdulillah.. Rejeki adik baby.. seronok kemahen dapat baby patchwork yang series aku rasa memang comel dan selesa tuk adik baby..




okeh.. bukan aku jer.. qaleef biler tengok jer gambar kenderaan -blum bukak lagi ni-
dah laju2 soh aku bukak..
"amma... bukak.. bukak..qaleef punya.."

ambooiihh... belum apa2 dah rasa die punya... 

tapi aku bukak jugak lah.. eksaited ko...




tengok qaleef....!! die yang lebih nya..
sebab gambar kenderaan kat situ..
qaleef sekarang memang ngah gilerkan kenderaan... tu jer die hadap sekarang...
jadi.. biler dapat baby patchwork ni.. die yang lebih nya...


mula lah die matching2 tu.. ko tengok.. police car... 



truck pulak..!!!


ok.. hebes semua die hangkut letak kat atas baby patchwork tu...puufftt...




malam tu... sanggup die tidor bentang alas baby patchwork ni kat carpet bilik aku tu..!!!

sokati ko lah nak...tapi aku tak lena pulak malam tu..
dok jenguk2 die tido kat bawah tu... kesian die tak selesa..
tapi die ok jer.. kemahen lena..

ko tau kan.. sebelum ni [sebelum aku mengandung balik ni]
qaleef dah tido asing katil dah ngan kiteorang...
tapi masa aku awal2 mengandung tu..tah kenapa..
qaleef ngada2 tak nak tido kat katil die..
nak tido kepit2 ngan mak nya..
celah tiak.. atas badan aku ni haaaaa die nak gak meleset..
aku kire pembawakan budak lah tu kot...
jadi aku biar kan..sampai2 lelama laki aku alih katil die masuk playrooms die..
sebab tak guna dan buat semak bilik kiteorang jer...
dah die tido katil kiteorang kan...
so.. katil die buat kerusi santai kat bilik menan die tu..ada aku cerite dulu...




masuk 2 malam die nak tidur kat carpet bawah beralas kan baby patchwork tu..
jadi laki aku bawak lah masuk semula katil die kat bilik kiteorang...
alaskan ngan baby patchwork tu...
kesian kat die tak selesa tidur kat bawah kan... alas nipis jer..
demi kerana baby patchwork... haaaaiihh la anak..sanggup jer ko pulak..
tu sebab suka sangat lah tu..


material baby patchwork ni 100% cotton.. jahitan nya sangat kemas..
dan kain nya selesa sangat aku rasa..
kalau orang tua cam aku pon suka material ni tuk cadar..
memang sesuai tuk baby dan bebudak pulak kan..




tapi saiz nya tak sesuai tuk katil qaleef ni..
Size : 4.5 x 3.5 Kaki / 130x110 cm
kalau tuk baby coat baby cantik kot..
nama lagi baby patchwork kan... haaaa..
tapi dah si abang nak buat gheta die... aku layan kan jer sementara ni..
tunggu aku beli lagi satu cadar patchwork saiz katil bujang khas tuk qaleef...
ada jugak LittlePearlHeart kate jual..
cuma aku tak sempat nak deal beli lagi...
yang ni aku memang nak simpan kan khas tuk adik baby..
aku suka.. sebab sekali tengok jer aku tau baby patchwork ni bawak banyak manapaat tuk mam-baby nanti.. heheh..

macam faeza kata lah..

Mudah di bawa untuk travel.
Boleh lipat-lipat je.
Boleh jadi selimut.
Boleh jadi cadar.
Boleh jadi alas baby.
Mudah dibasuh. Boleh masuk mesin basuh


banyak fungi nya kaaaaannn...
memandangkan aku memang carik lah bende2 mudah macam ni..
tu aku rasa memang berbaloi tuk memiliki sekurang2 nya satu tuk adik baby 
kalau nanti dok rebut2 ngan abang.. mama beli kan sorang satu...insyaa Allah..


qaleef memang dok heret kulu-kilir mendelah baby patchwork adik die punya ni..
aku rasa memang besh lah.. sebab buat alas die lepak tidur baring selalu merata kan kat umah tu..

ni...tak yah kate adik baby..sekarang gi travel jauh pon..
kiteorang bawak ni jer senang nak hangkut lapik selimut bagai tuh..




korang yang ada anak2 kecik.. elok sangat lah aku rasa ada baby patchwork ni gak..
bukan kehendak dah ni.. aku dah kire macam keperluan pulak sekarang biler tengok dak qaleef memang betul2 suka-guna baby patchwork ni..
walaupon asal nya baby patchwork ni hadiah tuk adik baby..
takper qaleef.. kalau tak nanti..
adik baby mama belikan baru jer lagi selai..-tengok acaner-



korang boleh tengok koleksi comel2 cute2.. yang lagi menarik kat 
Instagram : littlepearlheart

atau blog Faeza :: brideinmaking.blogspot.com/

harga hanya Rm 50 sahaja [tidak termasuk postage]
material 100% cotton 
jahitan kemas dan cantik sangat