Tuesday, July 08, 2014

#projekrumahraya :: border frame wall deco


border frame wall deco..??
ape kebende tu..
eerr... aku main tibai jer letak...mihmihmih...

okeh..tak kelakar..




ni contoh dekorasi kat hotel di PD -semalam aku ada cerita-



kan aku cerite kat entry sebelum ni pasal nak pasang border tu...
haaa... sampai kesudah memang tak jumpa kayu aku nak..
[aku jumpe selepas border yang ni siap... nanges..sobsob]


kebetulan pulak blogger sue buat jugak rumah die..cantik giler..!!
aku ada tanya2 pada sue jugak..
ingat nak guna khidmat kontraktor die tu..
semak dah mata aku pandang bende tak siap2 umah aku tu..
jadi bila sue share jer pasal tu..
terus2 aku cakap n tunjuk kat laki aku..
tapi sebab kontraktor die buat pakai konkrit..
laki aku tak setuju pulak...
down sekejap...punah harapan aku nak buat frame tu..sobsob..
aku okeh jer...
tapi laki aku taknak sebab die kate konkrit..
ko tau lah..memang tak boleh tanggal...
since tau idea dekorasi aku ni memang sentiasa akan berubah..
dan insyaa Allah tak kan habes..
jadi..tak nak sesuatu yang 'kekal'...
nanti susah nak tanggal...

lepas tu...aku pon malas nak cakap dah...
tapi...tetibe sejak sekian lama..
laki aku bagi pendapat soh guna Cornish yang macam plaster tu..
punya lah lama mencarik kayu..-bukan die tak tau-
baru ni die nak bagi pendapat..??!!!
kenapa tak awal sayang oooii....
kalau tak.. tak yah tunggu time2 puasa baru nak buat..penat hokeh.... 
dah setengah tahun lebih hokeh wall aku tu kaler kelabu gelap macam tu
border tak siap2...gggrrr....

jadi... biler laki aku bagi jer pendapat tu...
tak tunggu lama..
jam2 tu ajak pergi kedai plaster banyak kat kawasan umah aku ni ha...
muraaaahhh pulak tu...

sehari sebelum puasa.. kiteorang gi beli kat kedai plaster ceiling...
nak DIY konon nya...
kemahen ko kan... sedang kan tak pernah buat pon...
tengok dari you tube...
kagum ngan omputeh buat sendiri jer..
kemas bersih..
nampak macam senang tu lah kiteorang pon poyo2 nak buat jugak..
nampak jer hokeh...
sekali hamek ko....
berpeluh2 dari pagi kepetang tak siap2...hahaha...









ko tengok punya berkecah nya rumah aku..
ni baru sikit ni... memang remeh sangat nak buat kerja menampal ni...
ngan aku ngan laki aku berlemuih putih2 ngan gam plaster tu...


fasa 1 -menampal- dah setel
satu hari buat..baru siap plaster...
so tunggu touch up... nak gosok..kikis..cuci...dan cat..
nanges ooiii aku membuatnya...
siang2 setel bende ni..
malam2.. laki dah gerak gi out station..
aku buat semua tu sorang2...
malas aku nak tunggu fared.. lambat kerje siap nanti.. umah dah berkecah..rimas...


masih nampak selekeh..
tunggu lah siap nanti.....tepuk2 bahu sendiri...eerrr...dan bahu laki aku...ngehngehngeh...


nak hilangkan habuk kat tile tu pon jenuh gak..
tak berapa belas kali aku mengemop...
patut la kontraktor senang jer..cuci pakai asid..
cannot hokeh.. silap gaya nanti tile hilang kilat.. bercapuk2 lagi..
so.. gigih jer lah mengemop pakai fabuluso sampai lenguh2 lengan aku ni haaa dari siang ke malam...

dah tu.. sapa soh 'carik kerje' kaaaannn.....



tapi alhamdulillah... dah siap tu..
cantik dan puas hati dengan hasil nya..dan besh sebab buat sendiri..
tapi sekali tu jer lah...
lepas ni kalau rasa nak buat lagi..kot kat tempat lain..
dah tak kose nak ber DIY bagai..
panggil jer lah orang buat kan..miahahaha....

so.. die punya finishing aku akan update biler semua #projekrumahraya untuk ruang tamu ni siap key....
samaada aku pakai cat momento macam hotel gambar atas tu atau wallpaper jer...
aku tau ko mesti hangen kan..
cerite separuh2... 
bertabah lah korang...ahaaakkss..


banyak lagi kerja aku nak buat lagi ni..
alang2 beli cat tuk touch up kaler dinding asal kelabu cair tu..
aku cat sekali lagi satu wall kat tingkap tu..
malam2 time laki aku out station minggu lepas aku buat sorang2..
2 hari baru siap...
kalau ikut kan sikit jer tu..
tapi sebab aku malas nak tunggu qaleef tido..
lepas2 aku terawikh sendiri...aku terus buat...
sampai ke tengah malam..
ko tau lah kan kalau buat keje sambil anak teman ni...
memang double triple penat..!!!
die pon sibuk nak buat sama jugak...ggrrr....
pulak tu.. aku jenis siap mesti terus kemas..
terus basuh berus..
tak suka nak tangguh2 esok..
jam2 tu jugak lah aku mengemop kesan2 cat tuh..
penat bai...penaaatt....
lepas tu tido matik...
rajin [lah sangat] macam ni gaya nya....puufftt...

okeh..next......


esok nak cerite #projekrumahraya langsir pulak..
insyaa Allah....








IKLAN 





PLAIN/STRIPES CHIFFON PALAZO

HARGA :: RM 39 SAHAJA


MATERIAL CHIFFON [CANTIK-TEBAL-SELESA-TAK JARANG]
FULLY LINING kain lycra dan cotton [ bahagian dalam]
*tak panas

free saiz [ fit S to XL]
PINGGANG :: getah
LABUH :: 42 inchi
CAWAT :: 13 inch
PEHA :: 28 inch [ukur lilit]
PUNGGUNG :: 45 INCH [ukur lilit]



WASSAP/SMS :: 019-2085089
EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com